Aktywność fizyczna – gdzie ćwiczyć

Bieganie

18 maja 2015 Brak komentarzy Aktywność fizyczna, Bieganie, Wiadomości

Biegacz na siłowni, cz.1

Każda osoba, która biega regularnie i skrupulatnie podchodzi do realizacji planu treningowego, dość szybko może zauważyć postępy. Wydolność organizmu zwiększa się w rewelacyjnym tempie, ciało zaczyna przyzwyczajać się do wysiłku, wzrasta prędkość i pokonywany dystans. Wszystko przychodzi bardzo naturalnie, jeśli tylko damy naszemu ciału wystarczająco dużo czasu na stopniową adaptację do wysiłku. Zauważalne i mierzalne efekty, bardzo motywująco wpływają na psychikę. Apetyt na bicie coraz to nowych rekordów rośnie. Zmiany zachodzące w organiźmie w początkowym okresie, są bardzo wyraźne, ale logiczne jest, że w pewnym momencie dochodzimy do takiego momentu, w którym poprawa formy zaczyna postępować wolniej. Osiągane rezultaty przestają być, aż tak spektakularne. Myślę, że jest to odpowiedni moment, aby zastanowić się czy nie warto zadbać o to, aby poza siłą naszych nóg wzrastała również moc innych mięśni. Mięśni, których co prawda bieganie nie rozwija, ale bez których nie będzie można poprawiać wyniku, czyli łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.
Analizując budowę ciała człowieka, chciałabym skupić się dzisiaj na górnej części tłowia. Podczas treningów biegowych ćwiczymy nogi biegając rytmy, podbiegi lub długie wybiegania. Warto się jednak przez chwilę zastanowić, jak dużą rolę w tych procesach odgrywa klatka piersiowa. Bardzo dobrze wiadomo, że podczas biegania organizm potrzebuję dużo więcej tlenu niż podczas siedzenia. Przy każdym kroku, następują również wymachy rąk. Jest to zdecydowany argument za tym, aby zadbać o kondycję mięśni klatki piersiowej tak, aby była ona porównywalna do kondycji naszych nóg. Mięśnie, te powinny być na tyle rozwinięte i wytrenowane, aby mogły spełniać swoją rolę w dostarczaniu odpowiedniej ilości tlenu, wspomaganiu ruchu rąk i stabilizowaniu kręgosłupa. Zaproponuję kilka podstawowych ćwiczeń, niektóre można wykonywać w domu, a niektóre przy pomocy urządzeń na siłowni. Zachęcam wszystkich do urozmaicania treningów i dbania o ogólny rozwój organizmu. Zapewniam, że przyniesie to zaskakujące efekty.
Proponowane ćwiczenia:
1. Pompki – wystarczy wpleść to ćwiczenie raz w tygodniu do planu, aby wzmocnić mięśnie górnej cześci ciała oraz mięśnie brzucha.
2. Wyciskanie hantli na ławce poziomej – wpływa pozytywnie na sylwetkę podczas biegania, poprawia mechanikę biegu.
3. Rozpiętki w leżeniu na ławce poziomej – uczestniczące w tym ćwiczeniu mięśnie międzyżebrowe ułatwiają oddychanie.
4. Podciąganie na drążku w nachwycie – zdecydowanie wzmacnia plecy, które utrzymują popraną postawę ciała podczas długich wybiegań.

Wersje demonstracyjne ćwiczeń można z łatwością odnaleźć na YouTube.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code

Przejdź do paska narzędzi