Energia – skąd się bierze – trochę naukowo

Kontuzje

21 maja 2015 Brak komentarzy Body shaping, Fitness i kulturystyka, Wiadomości

Fitness bikini – kobiecy sport

Fitness Bikini jest to nowa konkurencja sportów sylwetkowych, rozgrywana w Polsce dopiero od kilku lat. Choć to nowość w polskim fitnessie, z roku na rok mnoży się liczba zawodniczek, a także przyciąga rzeszę widzów na imprezach kulturystycznych.

A dlaczego? ,,Bikini” jest lżejszą formą fitness sylwetkowego i świetnie wypełnia lukę w tym sporcie. Podczas zawodów fitnesski prezentują wypracowaną treningiem i zbilansowaną dietą formę. Sędziowie oceniają proporcje sylwetki, symetrię ciała, sposób poruszania się na scenie. Mięśnie nie mają być duże, lecz delikatnie, kobieco podkreślone. Wszystko wymaga wyczucia estetyki i gracji. Dodatkowo ocenie podlegają strój zawodniczek, makijaż, fryzura, to czy skóra jest zadbana, świetlista, jędrna. Dopiero połączenie tych wszystkich elementów i odpowiednie ich wyważenie pozwala zająć wysoką lokatę, a także zebrać gromkie brawa z widowni.

Przygotowania fitnessek do startów wymagają sporo zaangażowania i samodyscypliny. Systematyczne treningi i zdrowa dieta stają się stylem życia. Bez tego ani rusz. Treningi składają się z sesji siłowych i aerobowych. Celem ćwiczeń w siłowni jest wypracowanie pięknej, lekko zarysowanej mięśniami sylwetki. Trening musi być holistyczny, obejmuje ćwiczenia wszystkich partii ciała. I nie chodzi tu o rozbudowanie nienaturalnie dużych mięśni, lecz o kobiecą, sportową sylwetkę. Treningi aerobowe pomagają zwalczyć największy problem kobiet- tkankę tłuszczową i ,,odkryć” wypracowane kształty.

Dla rozwiania mitu o nadmiernym rozwoju masy mięśniowej u fitnessek, dodam, że kobieca genetyka uniemożliwia w sposób naturalny rozrost mięśni męskiego pokroju. Kobiety mają ok. 10-krotnie mniej testosteronu niż płeć przeciwna, a jak wiemy hormon ten w znacznym stopniu reguluje przemiany anaboliczne, w tym rozwój masy mięśniowej. Dlatego Drogie Panie, nie obawiamy się ciężarków, ruszamy do siłowni po zgrabne, jędrne ciało i dawkę satysfakcji.

Jak zacząć? Najlepiej zgłosić się do instruktora, obecnego lub byłego zawodnika, który zna temat od strony teoretycznej jak i praktycznej. Trening pod okiem profesjonalisty pomoże mądrze zaplanować przygotowania, zapewni bezpieczeństwo, kontrolę procesu treningowego i sposobu odżywiania. Warto pamiętać, że do osiągnięcia celu potrzeba racjonalnego połączenia treningu z dietą. Udowodniono, że dieta może stanowić nawet 60% sukcesu.

Ze swojej strony oferuję pomoc w przygotowaniach formy w optymalnie krótkim czasie. Zapraszam do współpracy i polubienia mojego profilu na Facebooku: Trener Personalny Joanna Maksymiuk. Można tam znaleźć więcej informacji o mnie, motywacje do treningu oraz ciekawe artykuły na temat zdrowego, aktywnego stylu życia .

 

autor: Asia Maksymiuk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code

Przejdź do paska narzędzi