Aktywność fizyczna – gdzie ćwiczyć

Moja odżywka białkowa koncentrat czy izolat ?

27 kwietnia 2015 Brak komentarzy Aktywność fizyczna, Pozostałe aktywności, Trening personalny

Forma na wakacje

dkbg_press-section

Wielu z was przed wakacjami zadaje sobie pytanie: jak szybko zrobić formę na wakacje? Jak dobrze wyglądać? Jak zgubić niepotrzebne kilogramy, w trzy, a najlepiej dwa tygodnie? Dla wszystkich, mam prostą i zarazem trudną do zaakceptowania, odpowiedź: na piękny wygląd pracujecie przez cały rok. Przed wakacjami, co najwyżej możemy się szybko odwodnić ( z tym akurat nigdy nie ma problemu). Jeżeli marzycie o  ładnej sylwetce i zdrowym wyglądzie, zajmijcie się tym już dziś myśląc jednocześnie o kolejnych wakacjach. Niekoniecznie musicie, od razu wbijać się w dres i biegać po 10 km dziennie lub przerzucać tony żelaza na siłowni. Zacznijcie od małego spokojnego wysiłku, tak aby organizam stopniowo przyzwyczaić do ruchu. Jeżeli nie robiliście nic przez ostatnie miesiące, to wasz organizm przy nagłym dużym wysiłku może zareagować tylko kontuzją, a tego przecież nikt nie chce. Dyscyplinę sportową lub też rodzaj ruchu można wybrać dowolnie, ważne zwłaszcza przy kształtowaniu sylwetki, jest to aby ruch angażował jak najwięcej mięśni.

 

Bardzo dobrym pomysłem jest, połączenie wysiłku siłowego z tlenowym lub inaczej mówiąc treningu siłowego z wytrzymałościowym. Dzięki temu, układ mięśniowy będzie coraz sprawniejszy, mięśnie mocniejsze i większe, a dzięki treningowi wytrzymałościowemu spalicie nadmiar tkanki tłuszczowej. W tym zakresie mamy do dyspozycji ogrom ćwiczeń, jak również dyscyplin sportowych. Można połączyć trening na siłowni z treningiem biegowym, cross fit, elementami sportów walki itd.. Najważniejsze, abyście zrobili pierwszy krok. Istotne jest, aby zajęcia odbywały się systematycznie, wtedy po kilku tygodniach zobaczycie, że sylwetka się zmienia. Organizm będzie wymagał zwiększenia obciążeń treningowe, aby się zmęczyć. Oczywiście, że często się nie chce, że następuje kryzys, ale wtedy dobrze jest urozmaicić trening lub wykonać inny rodzaj ćwiczeń, tak aby dostarczyć nowych bodźców. Jeżeli ktoś oprócz tego, że zapisze się do fitness klubu lub rozpocznie dreptanie po parku, zapisze na kartce cel treningu i rozpisze ramowy plan, to jest to już profesjonalne podejście. Jeżeli chodzi o plan treningowy, to najlepiej zapytać kogoś kto się na tym poprostu zna. Zapisując się do klubu fitness, najlepiej poprosić trenera, aby rozpisał taki plan (jeżeli ktoś jest bardziej nieśmiały, to ogólne wytyczne może dostać od trenerów poprzez różne fora tematyczne).  Pamiętajcie, rozpoczęcie aktywności fizycznej jest pierwszym krokiem do ładnejszej sylwetki, lepszego samopoczucia i zdrowia. Zatem zacznijcie już dziś, nie odkładajcie tego na później. Aha i zapisujcie rezultaty, a po roku przeczytajcie pierwsze wpisy – będziecie zaskoczeni jak się zmieniliście przed kolejnymi wakacjami.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

code

Przejdź do paska narzędzi