Pływanie – czy to jest fajne?

Ścianka

25 czerwca 2015 Brak komentarzy Diety, Wiadomości, Zdrowe żywienie

Sezon na owoce

Za oknem słońce, sezon letni oficjalnie rozpoczęty. Wszyscy zaczynamy powoli wprowadzać w życie plany urlopowe, snute przez ostatnie tygodnie. Mam nadzieję, że dla większości z Was, to właśnie aktywność jest synonimem wypoczynku i,  że Wasze plany nie ograniczają się do zalegania na plaży z drożdżówką w ręku. Nie o tym jednak chciałam dzisiaj mówić. Tak samo, jak w okresie zimowym zaczynamy planować wakacje, tak samo w okresie letnim powinniśmy pomyśleć o zimie. Dokładnie tak… pomyśleć o zimie. Osobiście, uradowana jestem od pierwszego momentu, kiedy zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu stragany z truskawkami. Lato obdarowuje nas całą masą pyszności, których dostępność zacznie drastycznie maleć wraz z przemijającą porą roku. Nie wiem czy ktoś jeszcze pamięta spiżarnie pełne przetworów, pyszne babcine konfitury. Ja pamiętam doskonale i tęsknie ogromnie za tymi czasami. Wiem, że na dzień dzisiejszy dostępność produktów w sprzedaży jest nieograniczona żadnymi porami roku, ale chyba przyznacie mi rację, że nic tak nie smakuje jak swojskie przetwory. Piszę o tym, bo mam wrażenie, że niewiele osób przywiązuje wagę do sezonowych skarbów. O zaletach truskawek można pisać bez końca, podobnie jest z jagodami. Właśnie w tym momencie jest najlepszy okres, aby raczyć się tymi owocami. Owoce te, sprawdzają się doskonale w moim osobistym letnim planie żywienia. Ponato, ich właściwości świetnie współgrają z aktywnym trybem życia. Truskawki zawierają witaminę PP, która  reguluje dotlenienie krwi a wapń i fosfor w nich zawarte, usprawniają pracę mięśni. Wspomagają, także spalanie tłuszczów i stanowią świetny składnik diety, jeśli właśnie postanowiliście pozbyć się kilku zbędnych kilogramów, jednocześnie oczyszczając i odtruwając organizm. Polecam gorąco wykorzystywać każdą okazję do zajadania się tym smakołykiem a dla osób, które cenią sobie produkty nieprzetworzone w olbrzymich fabrykach, powrót do korzeni i rozpoczęcie produkcji weków.

O jagodach również można pisać bez końca. Owoce jagód zawierają zawierają cenne składniki, za których zastrzyk nasz organizm będzie nam na pewno bardzo wdzięczny. Mowa oczywiście o kwasach owocowych, pektynie, witaminie C, witaminach z grupy B, ponownie witamienie PP. Jagody, są bogate również w związki mineralne: wapń, żelazo, miedź, fosfor, siarkę, selen, cynk oraz błonnik. Zachęcam, więc Was do zatrzymywania tych smaków na dłużej w swojej kuchni. Jeśli nie przemawia do Was wizja przgotowywania przetworów, to proponuje zaopatrzyć się w zapas tych owoców i po prostu  je zamrozić. Jest to najprostszy ze sposobów, który pozwoli cieszyć się cudownymi właściwościami cały rok. Zatrzymajmy trochę lata na dłużej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code

Przejdź do paska narzędzi