Specjalizacja czy rozwój ogólny?

Kołobrzeg – Ustronie Morskie

1 czerwca 2015 Brak komentarzy Aktywność fizyczna, Body shaping, Wiadomości

Sześciopak – czy to możliwe?

Zaczyna się sezon urlopowy i będzie można spotkać roznegliżowanych osobników na plażach, basenach i w innych miejscach, gdzie będą eksponować swoje ciała. Bardzo często dzieje się tak, że osobnik nazwijmy go „paker” wygląda imponująco…. w koszulce. Ogromna postura pod koszulką, zarysowana klatka piersiowa, barki, plecy. Na plaży natomiast, jest już troszkę inaczej. Już ten sam paker, wydaje nam się trochę grubawy, żeby nie rzec tłustawy. Zamiast sześciopaka jest tam piłka lekarska. Większości pakerów to nie przeszkadza, ale są tacy, którzy trenując zwracają uwagę zarówno na objętość mięśni jak i całość sylwetki oraz zdrowie. Jak wiadomo otłuszczone ciało nie jest ani piękne, ani zdrowe. Co zatem zrobić, aby choć trochę uwidocznić mięśnie brzucha i uzyskać wcięcie w talii ? Najprostszą metodą jest tzw. miejscowe odsysanie tłuszczu – ale tutaj nie będziemy się tym zajmować. Metodą wymagającą większego wysiłku niestety, ale dającą zdrowotnie lepszy efekt jest zadbanie o ogólny stan organizmu. Aby, zatem uzyskać ładne mięśnie brzucha, niezbędne jest połączenie trzech elementów: odpowiednich ćwiczeń na mięśnie brzucha, wykonywanie ćwiczeń aerobowych oraz odpowiednia dieta. Tylko połączenie tych elementów zagwarantuje nam sukces.

Często widać na sali ludzi katujących brzuch, ale niestety często narzekają, że żadnego mięśnia tam nie widać. A i owszem, nie będzie widać chociaż mięsień jest z pewnością silny. Szczególnie widać to w sportach walki lub sportach siłowych u zawodników cięższch wag. Mają bardzo silne mięśnie brzucha, ale niestety otoczone warstwą tłuszczyku. Samo ćwiczenie mięśni brzucha dla uwidocznienia tej partii, nie przyniesie żadnego efektu. Niezbędne będą tutaj ćwiczenia aerobowe. Może to być dowolna forma: bieganie, trening obwodowy, crossfit itd.. Ważne, aby wysiłek był odpowiednio długi a intensywność średnia. Do tego niezbędna będzie, też dobrze dobrana dieta tak, aby uzyskać ujemny bilans energetyczny. Przy diecie należy pamiętać, aby chronić komórki mięśniowe przed rozpadem poprzez odpowiednią suplementację. Niezłym rozwiązaniem będzie spożywanie BCAA. Należy oczywiście pamiętać, że tkanka tłuszczowa będzie „schodzić” z całego organizmu, akurat z brzucha najczęściej na końcu. Zatem bardzo ważne jest, aby odpowiedni poziom tkanki tłuszczowej utrzymywać przez cały rok. Niestety nie można „dociąć” brzucha w ciągu dwóch tygodni, jeżeli posiadamy tkankę tłuszczową na poziomie 30%. Reasumując: są trzy ważne elementy: trening mięsni brzucha, aeroby i dieta. Nie wierzcie w mity, że ćwicząc unoszenie nóg czy też brzuszki na ławce dotniecie idealnie brzuch. Raczej powiedziałbym, że jak zwiększycie ilość aerobów, a będziecie wykonywać mniej ćwiczeń na brzuch, to będzie on wyglądać lepiej. Oczywiście, najlepszym sposobem jest dbać o całe ciało przez cały rok i wtedy pozbywacie się dylematów przedwakacyjnych, a i płeć piękna doceni to dotykając was pożądliwymi spojrzeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code

Przejdź do paska narzędzi